۲۲ نکته اثبات‌شده برای موفقیت در کنکور و امتحانات

موفقیت در کنکور و امتحانات

با نزدیک شدن به زمان کنکور، همه کنکوری‌ها در تلاشند که بهترین شیوه‌ها و روش‌ها را برای فراگیری مواد درسی، یاد بگیرند. ممکن است راه‌های عجیب غریبی را هم امتحان کرده‌باشند. خود شما هم شاید برای درس خواندن خودتان را در کتابخانه حبس کرده باشید و نتیجه هم گرفته باشید، اما حداقل ۲۲ روش بهتر از این هم وجود دارد! بنابراین، با بکارگیری این روش‌های ثابت شده از نظر علمی می‌توانید بدون هیچ ترسی از هر آزمون و کنکوری سربلند بیرون بیایید و موفقیت در کنکور را تجربه کنید.

قصه‌های شبانه مخصوص کودکان است. به جای خواندن کتاب‌های داستان، برای چند دقیقه پیش از به خواب رفتن به مطالعه‌ی درسی بپردازید. در طول خواب، مغز خاطرات جدید را تقویت می‌کند در نتیجه با این کار ما هرچیزی را که دقیقا پیش از خواب مرور کرده‌ایم به خاطر خواهیم آورد. اما سعی نکنید که کل کار خود را به رختخواب‌تان منتقل کنید، چرا که این کار داشتن یک خواب خوب شبانه را دشوارتر می‌کند.

روش یادگیری تازه‌ای به نام تکرار با فاصله وجود دارد که در این روش اطلاعات به قسمت‌های کوچک تقسیم می‌شود و در یک دوره‌ی زمانی طولانی‌مدت دائما مرور می‌شوند. بنابراین سعی نکنید که برای موفقیت در کنکور کل جدول تناوبی را به یک باره حفظ شوید؛ به جای این کار هر روز چند ردیف را یاد بگیرید و روز بعد، پیش از خواندن ردیف جدید، ردیف‌های قبلی را مرور کنید.

برای موفقیت در کنکور مطالبی را که حتما باید از حفظ باشید به داستان تبدیل کنید تا اطلاعات آن مطلب برای شما معنای بیشتر پیدا کنند. برای مثال، برای حفظ کردن ستون شانزدهم جدول تناوبی که به ترتیب شامل عناصر O، S، Se، Te و Po است می‌توان این داستان را ساخت: استاد سکته کرد، ترکید، پوکید.

براساس تحقیقات انجام شده مطالعه‌ی یک مطلب در مکان‌های مختلف در هر روز احتمال فراموشی آن مطلب را کاهش می‌دهد. هر بار که ما مکان مطالعه‌ی خود را تغییر می‌دهیم (مثلا از کتابخانه به کافی‌شاپ یا از کافی‌شاپ به پارک)، مغز خود را وادار می‌کنیم که هر بار ارتباط تازه‌ای با مطلب تشکیل دهد، درنتیجه آن مطلب یه یک خاطره‌ی قوی‌تر تبدیل می‌شود.

فقط به یک موضوع نپردازید، هر بار مطالب مختلفی را مطالعه کنید. این تکنیک ما را آماده می‌کند تا از یک استراتژی درست برای یافتن راه‌حل مسئله‌ی خود استفاده کنیم. مثلا، برای تمرین ریاضی، اگر هر بار پشت سر هم فقط مسائل تقسیم را حل کنیم، دیگر بدون هیچ فکری می‌دانیم که فقط باید این کار را انجام ‌دهیم. اما اگر در مجموعه‌ای از مسائل نیاز به ضرب، تقسیم و جمع و سایر عملیات‌های ریاضی باشد، آنگاه باید لحظه‌ای صبر کنیم و به این فکر کنیم که کدام روش جواب صحیحی را به ما خواهد داد.

خودآزمایی یکی از بهترین روش‌های آمادگی برای موفقیت در کنکور است. از اینکه به سختی به یاد می‌آورید که پنجمین پادشاه سلسله‌ی قاجار چه کسی بوده است نگران نشوید؛ هرچه در شرایط تمرینی چیزی را سخت‌تر به یاد بیاوید، در آینده و در شرایط واقعی راحت‌تر آن را به خاطر خواهید آورد.

برای موفقیت در کنکور از مهارت‌های نوشتاری خود نهایت استفاده را ببرید. نتیجه‌ی تحقیقات نشان داده‌اند هنگامی که مطلبی را می‌نویسیم خیلی ایمن‌تر در ذهن ما ذخیره می‌شود تا اینکه آن را تایپ کنیم. مهم‌ترین بخش‌های مطالب درسی خود را در یک برگه‌ی کاغذ دیگر مجددا بنویسید.

خواندن مطالب با صدای بلند به شما کمک می‌کند تا به دو روش آن را حفظ کنید: دیدن مطلب و شنیدن مطلب. البته در این شرایط تضمینی نیست که شما را از کتابخانه بیرون نیندازند.

به یک کافه بروید و یک نوشیدنی کافئین‌دار سفارش بدهید؛ در بسیاری از تحقیقات مشخص شده است که قهوه و چای سطح هوشیاری را بالا نگه می‌دارد، به خصوص که در فضای خواب‌آور کتابخانه حتی پوست زباله‌ی یک آدامس روی کف زمین هم می‌تواند توجه ما را به خود جلب کند.

برای موفقیت در کنکور خودتان را فراموش نکنید. یک کوکی سالم بخورید، در خیابان‌های اطراف خانه‌تان قدم بزنید، پنج دقیقه وب‌گردی کنید؛ هر کاری که باعث سرحالی‌تان می‌شود انجام دهید. دانستن اینکه خواندن چند صفحه‌ی دیگر می‌تواند نقش به سزایی در نتیجه‌ی آزمون شما داشته باشد، اجتناب از تعلل را در روزهای نزدیک به آزمون آسان‌تر می‌کند.

کار گروهی برای همه مطلوب نیست اما برای کسانی که از تلاش گروهی نفع کوچکی می‌برند، مطالعه‌ی گروهی می‌تواند سودمند باشد. هر چند روز یک بار برای مرور درس‌ها با دوستان درس‌خوان خود جمع شوید. یک نفر را مسئول انجام برخی وظایف کنید مثل: تهیه‌ی میان وعده و انتخاب موسیقی و هدایت گروه در جهت رسیدن به هدف.

یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که یک دانش‌آموز می‌تواند داشته باشد، اختصاص زمان برای برنامه‌ریزی است. هفته‌‌ی خود را تنها با هدف نامفهومی مثل مطالعه برای امتحان تاریخ شروع نکنید؛ به جای این کار هدف خود را به وظایف کوچکتر تقسیم کنید. با یک مداد بر روی تقویم برای خود برنامه منظم بنویسید؛ مثلا، هر روز از ساعت ۱ تا ۳ را به مرور تاریخ بپردازید.

درست پیش از آنکه برای ۳ ساعت به چند صفحه کاغذ زل بزنید، برای ۳ دقیقه به دیوار خیره شوید. تحقیقات نشان داده‌اند که مراقبه می‌تواند اضطراب را کاهش دهد و گستره‌ی توجهات را بالا ببرد. در حالی که این تحقیقات بیشتر بر روی انجام منظم مراقبه تاکید دارند، اما چند دقیقه انجام این‌ کار برای کسب آرامش هیچ ضرری نخواهد داشت.

همه‌ی ما در آستانه‌ی آزمون بزرگ، وقتی که کاملا روی درس تمرکز داریم با صدای فیسبوک یا سایر شبکه‌های اجتماعی یا پیام‌رسان‌ها توجه‌مان به سمت گوشی یا کامپیوترمان می‌رود. اگر برای درس خواندن به کامپیوتر احتیاج دارید، از برنامه‌هایی مثل this one استفاده کنید تا اینترنت را برای مدتی کوتاه قطع کند و شما بتوانید به درس و مطالعه‌ی خود بدون هیچ حواس‌پرتی بپردازید.

تحصیل پزشکی در اسلواکی

دانشگاه‌ها شهریه‌ها زبان ها
Comenius medical university in Bratislava, Slovakia 9,500 euro per year زبان: انگلیسی
Jessenius medical university in Marin, Slovakia 8,500 euro per year زبان: انگلیسی
Safarik medical university in Kosice, Slovakia 10,500 euro per year زبان: انگلیسی

دانشگاه‌ها شهریه‌ها زبان ها
Comenius medical university of Dentistry in Bratislava, Slovakia 11,000 euro per year زبان: انگلیسی
Safarik medical university of Dentistry in Kosice, Slovakia 11,000 euro per year زبان: انگلیسی

دانشگاه‌ها شهریه‌ها زبان ها
Comenius University of Pharmacy in Bratislava, Slovakia 7,600 euro per year زبان: انگلیسی

دانشگاه کمنیوس/ پزشکی / براتیسلاوا / اسلواکی

برنامه‌ی زبان انگلیسی
دانشکده پزشکی دانشگاه کومنیوس یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشکده‌های دانشگاه کومنیوس است. این دانشکده اولین دانشکده پزشکی در اسلواکی است و، به دلیل سنت و استانداردهای بالای تحصیلی این دانشکده، باهوش‌ترین دانشجویان را از سراسر مناطق اسلواکی و دنیا به خود جذب کرده است.

تمام برنامه‌های تحصیلی ارائه‌شده از سوی دانشکده پزشکی دانشگاه کومنیوس به تائید کمیته¬ی اعتباربخشی وزارت آموزش کشور جمهوری اسلواکی می‌رسند.

پس از قبولی در امتحان کشوری، به فارغ‌التحصیل مدرک MUDr. (دکترای پزشکی) ـ و MDDr. (دکترای دندانپزشکی) ـ اعطا می‌شود. از سال 2001 ـ 2002، سیستم اعتباری به کار گرفته شده است که با سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) هماهنگ است.

دوره تحصیل دانشگاه کمنیوس/ پزشکی / براتیسلاوا / اسلواکی
دوره تحصیل پزشکی 6 سال و مقدار شهریه 9500 یورو برای هر سال است.

الزامات امتحان ورودی  دانشگاه کمنیوس/ پزشکی / براتیسلاوا / اسلواکی
متقاضیانی که در پی گرفتن مدرک پزشکی عمومی و دندانپزشکی از دانشکده پزشکی هستند باید در آزمون ورودی چهارگزینه‌ای شیمی و زیست موفق شوند. ما دانشجویان را برای این آزمون کاملاً آماده می‌کنیم تا از موفقیت 100 درصدی آنان اطمینان حاصل کنیم. از آنجا که زبان آماده‌سازی انگلیسی است، متقاضی باید تسلط خوبی به زبان انگلیسی داشته باشد.

اسکان دانشجویانمان  دانشگاه کمنیوس/ پزشکی / براتیسلاوا / اسلواکی
شرکت در همان مراحل اولیه شرایط را برای اسکان دانشجویان فراهم می¬کند. شرکای (همکاران) ما دانشجویان را در کشور مربوطه همراهی می‌کنند. بر عهده¬ی ماست که به آنها در امر انتخاب منزل مناسب و اسکان کمک کنیم، با محیط اطراف آشنایشان کنیم و برای ثبت‌نام دانشگاه کمکشان کنیم. همچنین، در طول سال، هر زمان که به ما نیاز داشته باشند، در کنارشان هستیم.

ثبت‌نام شما در دانشگاه کومنیوس دغدغه ماست. فرم تقاضانامه را برای ما بفرستید و خود را دانشجوی سال اول دانشگاه کومنیوس بدانید.

دانشگاه کمنیوس/ پزشکی / براتیسلاوا / اسلواکی

مطالعه پزشکی, داروسازی, دندانپزشکی در اروپا
اِسلُواکی کشوری محصور به خشکی در اروپای مرکزی است. جمعیت آن حدود ۵٫۴ میلیون نفر و پایتخت آن براتیسلاوا است. شهر براتیسلاوا ۴۱۳ هزار نفر جمعیت دارد. واحد پول این کشور یورو است.

این کشور از غرب با جمهوری چک و اتریش، از شمال با لهستان، از شرق با اوکراین و از جنوب با مجارستان هم‌مرز است.

تاریخ استقلال این کشور ۱ ژانویه ۱۹۹۳، از چکسلواکی است. اسلواکی در سال ۲۰۰۴ به اتحادیه اروپا و در ۱ ژانویه ۲۰۰۹ به منطقه یورو پیوست.۲

اسلواکی به همراه اسلوونی و استونی تنها کشورهای کمونیست سابق هستند که اکنون هم‌زمان عضو اتحادیه اروپا، حوزه یورو، منطقه شنگن، و سازمان ناتو می‌باشند.

حدود ۸۱ درصد از جمعیت این کشور از اسلواکی‌تباران، ۸٫۵ درصد از مجاری‌تباران و دو درصد از مردمان روما (کولیان) تشکیل شده‌است.

دانشگاه سافاریک / پزشکی / کوسیچ / اسلواکی

در حال حاضر، در کوسیچِ اسلواکی، که در سال 2013 پایتخت فرهنگی اروپا لقب گرفت، برنامه‌های سطح بالایی در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی برای دانشجویانِ سرتاسر جهان ارائه می¬شود. زبان این دوره¬ها انگلیسی است.

برنامه‌ی [تحصیل به] زبان انگلیسی 16 سال سابقه دارد و بیش از 600 دانشجو از سرتاسر جهان تحصیلات خود را به پایان رسانده و مدرک پزشکی عمومی و دندانپزشکی را کسب کرده¬اند.

مدارک پزشکی اعطاشده از سوی دانشگاه سافاریک مورد تایید سازمان بهداشت جهانی (WHO) است و تمام مدارک ما به صورت خودکار در کشورهای اتحادیه¬ی اروپا پذیرفته می‌شوند.

دوره¬ها توسط کادر مجرب و واجد شرایط آموزش داده می‌شوند، و جلسات درس در کلاس‌های کوچک شامل 8 تا 10 دانشجو برگزار می‌شوند.

سیستم اعتبار با سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) سازگار است.

مدت تحصیل و شهریه

مدت تحصیل در رشته¬¬ی پزشکی 6 سال و شهریه¬ی آن 10500 یورو در سال است که در دو قسط پرداخت می‌شود.

الزامات امتحان ورودی  دانشگاه سافاریک / پزشکی / کوسیچ / اسلواکی

متقاضیانی که در پی گرفتن مدرک پزشکی عمومی و دندان‌پزشکی از دانشکده پزشکی¬اندد باید در آزمون ورودی چهارگزینه‌ای شیمی و زیست‌شناسی موفق شوند. ما دانشجویان را برای این آزمون کاملاً آماده می‌کنیم تا از موفقیت درصدی آنان اطمینان حاصل کنیم. از آنجا که آموزش به زبان انگلیسی انجام می‌شود، متقاضی باید تسلط خوبی به زبان انگلیسی داشته باشد.

اسکان دانشجویانمان  دانشگاه سافاریک / پزشکی / کوسیچ / اسلواکی

شرکت در همان مراحل اولیه شرایط را برای اسکان دانشجویان فراهم می¬کند. شرکای (همکاران) ما دانشجویان را در کشور مربوطه همراهی می‌کنند. بر عهده¬ی ماست که به آنها در امر انتخاب منزل مناسب و اسکان کمک کنیم، با محیط اطراف آشنایشان کنیم و برای ثبت‌نام دانشگاه کمکشان کنیم. همچنین، در طول سال، هر زمان که به ما نیاز داشته باشند، در کنارشان هستیم.

ثبت‌نام  دانشگاه سافاریک / پزشکی / کوسیچ / اسلواکی

ثبت‌نام شما در دانشگاه سافاریک دغدغه ماست. فرم تقاضانامه را برای ما بفرستید و خود را دانشجوی سال اول دانشگاه سافاریک بدانید.

دانشگاه جسنیوس / پزشکی / مارتین / اسلواکی

به زبان انگلیسی در رشته‌ی پزشکی در اسلواکی تحصیل کنید.
دانشکده¬ی پزشکی دانشگاه جسینوس در مارتین، اسلواکی
دانشگاه پزشکی جسنیوس در سال 1969 در مارتین، شهری در شمال اسلواکی، رسماً تأسیس شد.

در همان سال، دانشگاه ثبت‌نام از دانشجویان سراسر جهان را برای تحصیل به زبان انگلیسی آغاز کرد.
در دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه جسنیوسِ مارتین عرف است که دانشجویان اندکی جذب شوند (کمتر از 200 دانشجو در هر سال). به این ترتیب، دانشگاه می¬تواند رویکرد فردی را در قبال دانشجویان، که به دسته¬های تحصیلی کوچک تقسیم می¬شوند، اتخاد کند.